O2, Telefónica, Telefónica O2; Telecom, ČTc, korektnost ČTc/O2, podvody operátorů O2, fakturace neobjednaných služeb ČTc/O2 a jejich reklamace, obrana klientů O2, výpověď pevné linky - rady/návod a formulář výpovědi pevné linky O2 ke stažení, InternetExpres, ...

Výpověď pevné linky o2 - 2. díl

30. července 2008 v 7:15 | ivzez |  Výpověď pevné linky

Zrušení smluvního vztahu s Telefónicou O2

Když jsem nahlédnutím do statistik zjistila, že nejvíc návštěvníků přišlo kvůli zrušení nebo výpovědi pevné linky O2, rozhodla jsem se jim hledání trochu usnadnit. Návštěvníci bLOgU ZOUFALÉhO kLiENTA tELECOMU na stránkách Google a Seznamu nejčastěji vyhledávali:
  1. Výpověď pevné linky O2
  2. Zrušení pevné linky O2
  3. Formulář pro výpověď pevné linky
  4. Žádost o zrušení pevné linky
  5. Jak zrušit pevnou linku O2
  6. Jak skončit s pevnou linkou od O2
Od 7. listopadu 2007 přišlo jenom na článek o zrušení pevné linky téměř 18 tisíc návštěvníků. Mám pocit, že lidí, hledajících, jak zrušit pevnou linku, neubývá. Zkrátila jsem tedy původní článek "Výpověď pevné linky O2 aneb ..." na 1 stránku. Článek "Výpověď/Zrušení pevné linky O2 krok za krokem" si nyní spolu s formulářem výpovědi pevné linky O2 můžete stáhnout ve formátech .doc, .rtf, .odt .sxw a .pdf. V komentářích se čtenáři ptali i po možnosti změny tarifu pro domácnost. "Žádost o změnu cenového tarifu/balíčku" pro domácnosti si tedy také můžete stáhnout zde. - Kdo má neustále hledat, kam Telecom nebo dnes už Telefónica O2 dokumenty zase schoval(a)?! (Ve hře na schovávanou byl Český Telecom mistrem světa a Telefónica O2 je mu těsně v patách!)

DOPORUČENÍ:

Setkala jsem se s tím, že někteří lidé odevzdali telefon spolu s výpovědí Telepointu a chtěli ještě zaslat písemnou výpověď do Brna. Vzhledem k tomu, že Telefónica O2 nekalé praktiky Telecomu rozšírila, se obávám, že případná "zdvojená" výpověď pevné linky O2 povede k tomu, že Telefónica O2:
  1. BUĎ vezme v potaz až druhou výpověď (= výpovědní doba začne běžet až prvním dnem zúčtovacího období, jež bude následovat po doručení druhé výpovědi)
  2. NEBO si těsně před skončením výpovědní lhůty vyžádá upřesnění termínu ukončení smluvního vztahu, což by mohlo vést k prodloužení (skluz do následujícího zúčtovacího období nebo nová výpověď) a delšímu placení paušálu.
Doporučuji proto vybrat si pouze jednu z obou možností - buď předat výpověď pevné linky O2 osobně a nechat si potvrdit převzetí NEBO výpověď pevné linky O2 zaslat doporučené s doručenkou. (Pošta Vám doručenku vrátí s potvrzeným datem převzetí výpovědi.)

KE STAŽENÍ:

"Výpověď/Zrušení pevné linky O2 krok za krokem" a "Výpověď pevné linky O2" (oba dokumenty v jednom archivu .zip):
Samotná "Výpověď pevné linky O2" (v archivu .zip):
Samotný návod mohu v případě zájmu (pište do komentářů) přidat. Prozatím vycházím z toho, že ten, kdo hledá radu, jak zrušit pevnou linku O2 bude potřebovat i "formulář pro výpověď pevné linky O2".
 


Komentáře

1 ivzez ivzez | E-mail | Web | 30. července 2008 v 7:38

Spamové komentáře a komentáře s nevhodnými výrazy (= výrazy, jež se mi nebudou líbit) smažu.

Mazat budu i komentáře, které mají jako jediný účel přivést návštěvníky na vlastní stránky. a nevyžádanou reklamu (tu navíc postoupím ÚOOÚ, ev. dalším úřadům).

2 Madla Madla | 30. července 2008 v 10:31

Moje matka chtěla včera dát výpověď pevné linky osobně v telepointu, poté co tam strávila půlhodiny ve frontě jí řekli, že výpovědi nemůžou dělat a že si má zavolat na zákaznickou linku, kde jí bylo řečeno, že jí dojde domů poštou nějaký kód, který musí někam zadat a tím linku zrušit. To je šílený!

Chtěla bych se zeptat, jestli když pošle ještě písemnou výpověď do Brna neudělá nějakou chybu. Protože na ten kód poštou taky může čekat půl roku, že:-(((

3 ivzez ivzez | E-mail | Web | 30. července 2008 v 18:27

Dobrý den, Madlo,

jste už druhá, kdo se zmiňuje o kódech, potřebných ke zrušení pevné linky. O těch zatím nic nevím. Já sama jsem je před 2 roky nepotřebovala (možná jde o něco nového), na stránkách Telefónicy O2 se mi tradičně nedaří nic najít. O2 mi (také tradičně) neodpovídá na žádné dotazy, vztahující se nějak k výpovědi.

Mohla byste mi, prosím, napsat ohledně zmiňovaných kódů bližší informace? Můžete sem do komentářů nebo na e-mail (to bych RADŠI).

Pokud jde o výpověď Vaší maminky: Myslím si, že je chyba výpověď "zdvojovat". Je to ale můj názor, který nemám podložený. Ve své úvaze vycházím z praktik Telecomu, který by situace se 2 výpověďmi určitě zneužil v neprospěch klienta.

4 Madla Madla | 2. srpna 2008 v 22:50

Dobrý den, zkoušela jsem psát na váš mail, ale vrátilo se mi to jako nedoručitelné, máte mail v hlavičce správně? Nicméně stejně nic bližšího k těm kódům nevím, než co jsem sem už napsala. Zkusím se optat mámy, jestli jí ty kódy došly a podařilo se jí tím pevnou zrušit...

5 ivzez ivzez | E-mail | Web | 4. srpna 2008 v 2:05

Dobrý večer, Madlo,

moc děkuji, že jste se ještě zastavila a za snahu  E-mail v hlavičce je správně, jenom místo "@" jsem napsala "(zavináč)". Omlouvám se, ale chodí mi celkem dost spamu, tak jsem se snažila to spamovým robotům trochu ztížit.

Tentokrát tedy radši uvádím e-mail, který moc nepoužívám  (ele teď budu hlídat), v použitelném tvaru..

Pokouším se něco o kódech sehnat i z jiných stran, ale zdá se že opravdu nikdo nic neví. Telefónica O2 mi bohužel na dotazy neodpovídá, takže zbývá jen doufat, že  se něco dozvím od některého čtenáře.

Abych byla upžímná, mám dojem, že jde jenom o nějakoý další zdržovací manévr. Kódy přece nemají žádné opodstatnění v momentu, kdy zákazník přijde osobně do Telepointu s občankou. Pak je prokazatelné, kdo linku ruší, a žádné ověřovací kódy nejsou potřeba.

Držím Vám i mamince palce!

6 Madla Madla | 4. srpna 2008 v 8:59

Já jsem samozřejmě slovo zavináč v závorce ve vašem mailu nahradila znakem zavináče a závorky odstranila, nejsem idiot:-)))))) Nicméně se mi to stejně vrátilo jako neexistující mailová adresa:-((( Až budu vědět víc, pokusím se napsat ještě jednou...

Myslím si to samé co vy, že kódy mají jenom zdržet a případné slabší povahy odradit. Od té doby, co si máma o kódy zažádala jí pořád z O2 volají a pokoušejí se jí přemluvit, aby pevnou nerušila, že jí dají internet zadarmo a nebude muset platit paušál a kdesi cosi. Dovedu si představit, že pro takovou babičku v důchodu (což moje máma díkybohu ještě není:-)) to musí být psychický teror:-((((

Nehledě na to, že pro staršího člověka to musí být i poměrně složité místo jedné návštěvy telepointu zavolat na zákaznickou linku, prokousat se těmi jejich nabídkami, zažádat o kódy a prokousat se ještě jednou zákaznickou linkou a správnému člověku je správně nadiktovat.:-(

7 ivzez ivzez | E-mail | Web | 4. srpna 2008 v 15:05

Ad [6]:

Dobrý den, Madlo,

já si přece nemyslím, že byste to neuměla nahradit :-). Mně se občas stane, že se soustředím na to, co chci napsat, a do adresního řádku se nekouknu. Pak se mi e-mail vrátí jako nedoručitelný a já pátrám, kde se stala chyba. Někdy zase zapomenu napsat "předmět",  ale na to mne schránka před odesláním upozorní ... Nebo se mi stane, že při kontrole toho, co jsem napsala čtu to, co jsem chtěla napsat, ... (Tentokrát tedy znovu ten první email - schválně pro kontrolu, jestli tam nebyl překlep.)

Prokousat se zákaznickou linkou vyžaduje se dopředu obrnit a natankovat dvojitou dávku trpělivosti. I tak je to dost náročné i pro mladšího člověka. Řadu lidí to rozčílí, a to se pak špatně jedná.

Já bych na kódy nečekala a rovnou napsala výpověď do Brna. Poslala bych ji doporučeným dopisem s doručenkou, aby mi nemohli tvrdit, že nic nedostali. Obávám se totiž, že teprve po zadání těch kódů mamince řeknou, že výpověď musí být písemná, a kam se má poslat.

Abych byla upřímná, to diktování se mi vůbec nezdá. Stačí, aby se jedna strana přeřekla nebo druhá přeslechla/překlepla, a nastane problém. Já jsem si původně myslela, že ty kódy má člověk zadat v internetu (pak by si mohl pořádně zkontrolovat, co odesílá; zkontrolovat operátora, co tam píše, nemůže) nebo použít do písemné výpovědi. Takhle mi to přijde dost divné.

8 ivzez ivzez | E-mail | Web | 12. srpna 2008 v 5:51

Ad [2], [4] a [6]

Dobrý den, Madlo,

našla jsem něco k alfanumerickým kódům Telefónicy O2, píši o nich v dalším pokračování "Výpovědi pevné linky" na adrese: "http://ivzez.blog.cz/0808/vypoved-pevne-linky-o2-3-dil".

9 traplican traplican | 20. srpna 2008 v 10:42

Dobrý den. Měl jsem pevnou linku hlavně kvůli ADSL. Teď mám Wifi, kde místo 914 Kč/měsíc za pevnou linku + ADSL od třetí strany budu platit jen 299 Kč/měsíc, a to za rychlost 5 Mb/s místo 1,5Mb/s. Bez problémů jsemvypověděl ADSL: Zavolal jsem na obchodní oddělení poskytovatele, kde mi ochotně řekli, co mám udělat. Napsal jsem výpověď, kde jsem uvedl všechny údaje z poslední faktury a to v podstatě stačilo. Druhý den po odeslání na adresu provozovny, kde jsem ADSL smlouval, jsem dostal potvrzení o přijaté výpovědi e-mailem a třetí den potvrzení o přijaté výpovědi doporučeným dopisem.

To vypovězení služby pevné linky u Telefóniky O2 bylo jiné kafe. Zašel jsem do prodejny O2 a tam mi řekli, že u nich smlouvu vypovědět nemůžu, ale dali mi formulář "Žádost o ukončení dílčího smluvního vztahu" a tuhle adresu na proužku papíru:

Telefónica O2 Czech Republic a.s.

P.O. BOX 400

660 00 BRNO 2

Formulář jsem vyplnil, zaškrtl jsem "ukončení vztahu výpovědí" a poslal na výše uvedenou adresu. To bylo v pondělí 11. srpna. Pak se nic nedělo a mně vrtalo hlavou: Co když mám špatnou adresu? Tak jsem v sobotu 16. srpna zavolal na 800123456 a zeptal jsem se, zda obdrželi mou výpověď a co se děje. Odpověděli mi, že zatím nic nemají. Tak jsem se zeptal, jestli mám správnou adresu a řekli mi, že špatnou a dali mi adresu J Babáka 11/2733. Řekli mi, že mohu napsat výpověď na vlastním formuláři. Tedy tahle operátorka mne zřejmě nedesinformovala a jednala slušně.

Nicméně, výpověď jsem napsal na původním formuláři poté, co jsem jkopii ofotil se zakrytým podpisem a datem, údaje jsem znova přepsal a znova jsem se podepsal. Odeslal jsem ji v pondělí 18. srpna a současně jsem po původní zásilce nechal pátrat.

Včera jsem zkusil volat znova na 800123456, tam mi operátorka řekla, že mne přepojí na oddělení, kde mohu výpověď vyřídit a přepojila mne na oprátorku, která se starala, jestli mám náhradu a od koho a za kolik, nabízela mi O2 Mini (nezmínila se, že bych musel platit navíc 100 Kč/měsíc po dobu, než mi doběhne služba ADSL od třetí strany - s tím má zkušenost z doby, kdy jsem se stěhoval, navíc jsem nemohl změnit tarif dokud mi nedoběhla služba na lince v pův. bydlišti, prý nařízení ČTÚ). Po dost dlouhé zpovědi a nalejvárně mi řekla, že mi pošle poštou kód, který mi má dojít během 5 pracovních dnů.

P.S.: Technická otázka: Zadám-li do tohoto komentáře svůj e-mail, bude či nebude zveřejněn?

10 ivzez ivzez | E-mail | Web | 20. srpna 2008 v 13:12

Ad [9]:

Dobrý den, Traplicane,

napřed k technické otázce: Zadáte-li zde svůj mail, zobrazí se vedle Vašeho jméno odkaz "mail" (tak, jak je to vedle mého jména). Nechcete-li zde mail uvádět, můžete mi napsat přímo, já Váš mail nezveřejním. Zobrazování mailu je nastaveno v systímu Blog.cz. Já bohužel nemám žádnou možnost toto nastavení nějak ovlivnit.

A teď k Vaší výpovědi: Doporučuji nečekat na kód os O2, ale zajít s vyplněnou výpovědí a s občankou k notáři nebo na obecní úřad a tam si nechat podpis ověřit. Výpověď s ověřeným podpisem pak zaslat na adresu Brno, J. Babáka. Za ověření podpisu zaplatíte cca 1/10 z částky, kterou byste zaplatil Telefónice při skluzu do dalšího zúčtovacího období.

Telefónica O2 v nových Všeobecných obchodních podmínkách, platných od 1. července 2008 zavedla možnost vypovědět pevnou linku telefonicky a spolu s tímto opatřením i tzv. "alfanumerický k jednoznačné identifikaci zákazníka". Vzhledem k tomu, že tento kód zasílá obyčejnou poštou (= nikdo adresáta neidentifikuje) a k tomu, že kód lze zadat i telefonicky na Zákaznické lince (opět bez možnosti ověření volajícího) se domnívám, že jde ze strany Telefónicy O2 jenom o další zdržovací manévr. (Viz komentář č. 2 u "http://ivzez.blog.cz/0808/vypoved-pevne-linky-o2-3-dil").

Budete-li mít chuť nám sdělit výsledek, pomůžete i dalším čtenářům. Držím Vám palce.

11 traplican traplican | 20. srpna 2008 v 13:56

Takže další peripetie: Mou výpověď pevné linky prý už mají, ale ta prý neplatí. Ptal jsem se, v čem je problém.

- Není problém v tom, že bych snad JASNĚ PÍSEMNĚ nevyjádřil svou vůli smluvní vztah ukončit

- Není problém v identifikaci odesilatele, tedy není pochybnost o tom, že jsem to já, kdo vyjádřil vůli ukončit smluvní vztah.

problém je, že prý to není postupem, který je údajně v podmínkách to jest kódem.

12 traplican traplican | 20. srpna 2008 v 14:26

Pokračování: Volal jsem znovu na 800123456, odvolal jsem se na všeobecné podmínky

http://www.cz.o2.com/file_conver/17705/C_SMLDOCS_VSPOD_07072008_web.pdf

kde je pouze v čl. 9.11 uvedeno "U případné písemné výpovědi je rovněž nutné sdělit kód s vyjímkou případů, kdy je zákazník jednoznačně identifikován nebo kdy tak stanoví příslušné Provozní podmínky". Zeptal jsem se oprátorky, zda tedy je problém v mé jednoznačné identifikaci a když ne, pak by se mne podle jejich vlastních podmínek měla týkat ona vyjímka. Uklidnila mne tvrzením, že výpovědní lhůta běží od 19. srpna, kdy je výpověď navedena bez ohledu na to, kdy mi přijde kód a že smluvní vztah končí 19. září. Pokud ano a platil bych jen do 19. září (tj. paušál za poslední zúčtovací období jen alikvotní částí), bylo by to pro mne ještě přijatelné.

13 traplican traplican | 20. srpna 2008 v 15:43

Pokud by kód nepřišel včas, navrhl bych jiný způsob vlastní identifikace : Napsal bych potvrzení, že jsem to byl skutečně já, od koho mají výpověď té a té smlouvy a podpis na tomto "potvrzení identifikace zákazníka na výpovědi" bych nechal úředně ověřit ověřit. Je-li taneček s kódem skutečně kvůli ověření identifikace zákazníka, mělo by jim to stačit a pokud ne, obrátil bych se se stížností na ČTÚ a ČOI.

14 ivzez ivzez | E-mail | Web | 21. srpna 2008 v 14:47

Ad [11], [12] a [13]:

V podmínkách v části í, bod 9.11 stojí: "U případné písemné výpovědi je rovněž nutné sdělit  unikátní kód, s výjimkou případů, kdy je Zákazník jednoznačně identifikován anebo kdy tak stanoví  příslušné Provozní podmínky."

Provozní podmínky jsem ještě neprošla důkladně, ale doposud jsem nenarazila na Provozní podmínky výpovědi pevné linky.

Na Vás by se měla vztahovat ta jednoznačná identifikace a s kódem by už neměli otravovat.

15 kydl kydl | 29. srpna 2008 v 8:46

Zdravím, mě v při rušení pevné v Telepointu také nutili infolinku a pak nějaký ten kód, ale na to jsem nebral ohled a řídil se pouze instrukcemi na tomto webu (tzn. poslal jsem výpověď na brněnskou adresu). Vše šlo naprosto po másle, předevčírem mě odpojili. Tímto tedy moc děkuji za rady a na závěr jedno pozitivní překvapení: výpovědní lhůta začala běžet ode dne doručení výpovědi do O2 a nikoli až od prvního dne dalšího zůčtovacího období! Že by přeci jen pomaličku šlo všechno lepším směrem? Díky, Ahoj

16 ivzez ivzez | E-mail | Web | 4. září 2008 v 23:52

Ad [15]

Dobrý večer, Kydle,

jsem ráda, že ve Vašem případě vše proběhlo bez problémů. Začátek výpovědi - podle  nových Všeobecných obchodních podmínek začíná výpovědní lhůta běžet dnem následujícím po doručení výpovědi. Tyto podmínky jsou v platnosti od července 2008, můj článek je starší. [Připravuji aktualizaci :-).]

17 repoman repoman | E-mail | 15. prosince 2008 v 13:22

Musím podotknout, že úplně stejně jako O2 se chová i firma Volný. Když si u nich rodiče chtěli nechat zrušit smlouvu, zavolali si "klasicky" na zákaznickou linku s přáním zrušit pevnou linku. Na přání operátorky sdělili všechny své údaje ( číslo smlouvy...), načež jim po pár minutách bylo sděleno, že jim byla smlouva byla zrušena, a že už přijde jen poslední výúčtování ( to byla asi půlka září). V říjnu skutečně přišlo "poslední" vyúčtování za září. Jenže v listopadu přišlo další vyúčtování, tentokráte za říjen. Následoval další hovor se zákaznickým servisem, kdy se rodiče dozvěděli, že smlouva je skutečně rušená, a že to vyúčtování je jen nepořádek v účtarně. Že to nemají platit, a že příští měsíc již jim nic nepříjde. Nečekaně nyní přišlo další vyúčtování za listopad + upomínka za nezaplacené vyúčtování za říjen. Nyní jim již ale operátor sdělil, že o žádném požadavku na zrušení nic neví a že jestli to chtějí zrušit tak to musí poslat písemně + samozejmě zaplatit všechny nezaplacené vyúčtování. A to jim určitě ještě naúčtuje prosinec. A btw jestli je O2 mistr ve schovávání dokumentů, tak Volný je na svých stránkách snad radši ani nemá, nebo je má ještě lépe schované:).

18 ivzez ivzez | E-mail | Web | 19. prosince 2008 v 14:29

Ad [17]:

Dobrý den, Repomane,

je mi jasné, že se podobné praktiky jako Telefónica O2 (která podle mých zkušeností a podle zkušeností mých čtenářů jednoznačně vede) alespoň občas pokusí použít každý operátor. O Volném se už párkrát někdo zmínil v komentářích a jednou mi i jeden čtenář napsal na e-mail. Nikdo ale zatím nebyl tak konkrétní jako Vy.

Já, která mám špatnou zkušenost s Telecomem, bych výpověď u každého operátora řešila pouze písemnou cestou, aby se mi nestalo to, co Vašim rodičům.

Nechci se Volného nějak zvlášť zastávat, ale jste si jistý, že šlo ze strany Volného o záměr (tak, jak tomu bývá u Telefónicy O2).? Nemohlo jít jenom o chybu operátora/ů na zákaznické lince?

Volný nemusí řešit  tolik výpovědí nespokojených klientů, jako Telefónica O2. Mohlo se tedy stát, že operátory o nutnosti zaslání výpovědi písemně jen opomněl proškolit.

19 ivzez ivzez | E-mail | Web | 19. prosince 2008 v 14:31

Ad [17]:

Ještě jednou dobrý den, Repomane,

děkuju za upozornění ohledně dokladů na ctránkách Volného. Tento nebo příští víkend se na doklady u Volného podívám. Možná to bude námět pro příští článek. :-)

20 Jaroslav Chadima Jaroslav Chadima | E-mail | 6. ledna 2009 v 11:33

Dobrý den,

již druhý den se snažím marně najít tiskopis pro zrušení pevné linky O2. Bohužel se mi to nepodařilo, byl bych rád, když by jste mi tento Váš formulář mohla poslat. Případně postup jak co nejrychleji ukončit to trápení s O2. Nejedná se přímo o mne, ale o matku. Děkuji za informace předem a přeji krásný den. J. Chadima

21 ivzez ivzez | E-mail | Web | 19. ledna 2009 v 21:06

Ad [20]:

Dobrý večer, pane Chadimo,

lidí, kteří chtějí zrušit pevnou linku je hodně a každý má trochu odlišné HW i SW vybavení. Proto v článku výše nabízím ke stažení formulář výpovědi v 5 různých formátech (DOC, ODT, PDF, RTF a SXW), aby si každý mohl vybrat ten formát, pro který má příslušný SW, nebo který mu nejlépe vyhovuje. Upozorňuji na to, že jde o formuláře, jež jsem na základě původních formulářů od Českoho Telecomu vytvořila sama.

Vyberte si prosím jeden z odkazů v článku, klikněte na něj pravým tlačítkem myši a z kontextové nybídky zvolte "uložit jako". Nejlépe přece víte Vy sám, který formát výpovědi Vám bude nejlépe vyhovovat. Nemá smysl poslat všech pět formátů, které byste zbytečně stahoval do PC, (a třeba byste z nich většinu ani nemohl otevřít). Chcete-li původní formulář, použijte prosím následující odkaz: http://www.cz.o2.com/file_sup/233964/C_SMLDOCS_SML_Ukonceni_01092006_TO2.doc.

22 Martin V. Martin V. | 20. července 2009 v 16:50

Dobrý den,
chtěl bych zrušit (po 12 měsících) od O2, službu 02 DUO (O2 volání 300 + Internet ADSL 8Mb/s) s pronajatým telefoním přístrojem Siemens, smlouvou na 12 měsíců a koupeným Modemem...Mohu k tomu použít tento formulář? http://www.cz.o2.com/file_sup/233964/C_SMLDOCS_SML_Ukonceni_01092006_TO2.doc. Předem moc děkuji za odpověď...S pozdravem M.V.

23 ivzez ivzez | E-mail | Web | 22. července 2009 v 19:06

Ad [22]::::

Dobrý den, Martine,

ano zmíněný formulář je určen k ukončení smluvního vztahu.

Ač Telefónica o2 formulář poněkud zjednodušila :-), nelíbí se mi formulace "Žádám o ...". (Možná Vám to bude připadat jako slovíčkaření ale podle mého názoru je žádosti možné vyhovět nebo nevyhovět.)

Doporučuji zaškrtnout okénko u "výpovědi" a uvést přesné datum ukončení (= datum odeslání + cca 1 týden pro poštu + 30 dnů výpovědní lhůta).

Přeji Vám dobré pořízení.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama