O2, Telefónica, Telefónica O2; Telecom, ČTc, korektnost ČTc/O2, podvody operátorů O2, fakturace neobjednaných služeb ČTc/O2 a jejich reklamace, obrana klientů O2, výpověď pevné linky - rady/návod a formulář výpovědi pevné linky O2 ke stažení, InternetExpres, ...

Nikdy bych si nepomyslela, ...

30. července 2008 v 16:51 | ivzez |  MEZihRY
... že se částečně zastanu Telefónicy O2.

Prvním impulsem k tomuto zamyšlení byly komentáře Livingdeada, které mi napsal k článku "Výpověď pevné linky O2 aneb .." a jeho články o pracovních podmínkách a práci operátorů O2. Druhým, závažnějším, byl článek "Pozor na nevyžádané balíčky u O2" od DonaBahno. Zatímco první z obou jenom neadekvátně (z mého pohledu) reagoval na konkrétní pracovní situaci, druhý psal po rozvaze. Oba dva píší mj. o jedné z praktik Telefónicy O2, totiž o tom, že operátoři Zákaznické linky podvodně objednávají služby a zasílají samoinstalační balíčky nic netušícím zákazníkům. Livingdead navíc tvrdí, že k nepoctivému jednání nutí operátory Telefónica O2. Každý z obou dvou vidí záležitost s podváděním operátorů Zákaznické linky O2 trochu jinak, ale ani jeden z nich záležitost více nerozvedl. Škoda. Určitě by to bylo zajímavé čtení. Ale takhle aspoň dali prostor mně. Děkuji za inspiraci.
(Nejen) Livingdead by si měl uvědomit, že nastavení tvrdých pracovních podmínek a vysokých limitů prodeje ze strany zaměstnavatele je věc jedna, podvodné objednávání (aktivace) služeb nepoctivými zaměstnanci Telefónicy O2 věc druhá. Telefónica O2 jistě nepočítala s nepoctivostí operátorů a rozhodně nikoho k nepoctivému nebo podvodnému jednání nenutí a nenutila. Domnívám se, že naprostá většina operátorů jedná s klienty poctivě, a k podvodným praktikám nesahá. Nezvládá-li operátor požadavky zaměstnavatele, měl by se poohlédnout po jiné práci a neuchylovat se k podvodům. To ostatně platí o jakémkoliv povolání. Tolik ono výše zmíněné zastání.

Podvody operátorů Zákaznické linky Telefónicy O2

Na záležitost s podvody operátorů je ale třeba se podívat ještě z dalších úhlů. (Druhá strana mince:) O kvalitách firmy vypovídá i to, jak kvalitní a poctivé zaměstnance si vybírá a zaměstnává.
Čekala bych, že člověk neobjednaný balíček prostě nepřevezme a nechá jej ležet na poště. Nevyzvednutý balíček se po nějaké době vrátí zpět odesílateli. Odesílatel, kterému se vrací více balíčků, než obvykle, se bude záležitostí zabývat, zjistí, že se častěji vracejí "objednávky" některých operátorů, a s těmi se rozloučí. (Bylo by rozumné nahrávat všechny hovory s operátory zákaznické linky, a to nejen kvůli nepoctivým operátorům - i mezi zákazníky se najdou tací, kteří službu objednají, ale po opětovném zvážení se rozhodnou jinak a objednávku pak popírají.) Protože by dohledání konkrétních operátorů nějakou chvilku trvalo, postaral by se kvalitní telekomunikační operátor také o ochranu zákazníků. Kvalitnímu poskytovateli jakýchkoliv služeb by totiž šlo o spokojenost zákazníků/klientů, kteří pak přivedou zákazníky další. (Kvalitnější služby by mu následně ušetřily nemalou část nákladů na reklamu.)
Základní podmínkou aktivace jakékoliv služby se závazkem na 6, 12, 18, 24 nebo 36 měsíců by měla být smlouva, podepsaná oběma stranami. Smlouva, sjednaná na dobu určitou, by měla začít běžet okamžitě a skončit automaticky vypršením sjednané lhůty. Automatické obnovení smlouvy by vůbec nemělo přicházet v úvahu. NAOPAK: o případné prodloužení smlouvy nebo o změnu ve slouvu na dobu neurčitou by zákazník měl požádat. Umělé prodlužování smluvního vztahu zavedl již Telecom, aktivace jiných služeb, než klient objednal, je také praktika z dob Telecomu. Telefónica O2 zavedené vylepšila tím, že smluvní období 12 měsíců začíná běžet až prvním dnem měsíce, následujícího po měsíci, v němž byla smlouva podepsána a tím, že smlouvu, sjednanou na rok je nutné vypovědět, přičemž výpověď lze dát až po uplynutí sjednaných 12 (= 13) měsíců. Ano, počítáte správně: uzavřít s Telefónicou O2 smlouvu na jeden rok znamená platit Telefónice paušál nejméně 15 měsíců (viz Všeobecné obchodní podmínky O2).
Poskytovatel by před skončením termínované smlouvy mohl zákazníka kontaktovat s novou nabídkou. Smlouva by měla mj. stanovit i pravidla pro odstoupení od smlouvy. Telefónica O2 se snaží zákazníkům vyhovět rychle, proto aktivuje služby na základě pouhé telefonické objednávky. Snaha vyhovět zákazníkům se sice může jevit jako chvályhodná, ale já se domnívám, že by bylo rozumnější poskytování služby podmínit vrácením podepsané smlouvy např. do 30 dnů od aktivace. Pokud by klient tuto podmínku nesplnil, byla by Telefónica O2 oprávněna od smlouvy odstoupit s následným doúčtováním plné ceny zařízení (modemu, set top boxu) a aktivace služby (pochopitelně jenom za předpokladu, že poskytla slevu/y - např. modem za Kč 1,- ap.) Klient by mohl od smlouvy odstoupit bez jakýchkoliv sankcí, pokud by poskytované služby nesplňovaly slíbené parametry nebo v případě, že poskytovatel aktivuje jinou službu, než si zákazník objednal, ...
Kvalitní poskytovatel by smluvně ošetřil podmínky poskytování služeb, objednaných telefonicky. Např.: "Služby, objednané prostřednictvím Zákaznické linky, aktivuje klient až skutečným zapojením služby". Další možností by mohlo být kurýrní doručování, při němž by si kurýr nechal vedle potvrzení převzetí zásilky podepsat i objednávku. Velice snadno lze ošetřit i poštovní zásilky: Adresování do vlastních rukou a doručenka zajistí, že zásilku převezme skutečný adresát, nikoliv (byť v dobré víře) jiný člen rodiny. Nemá-li Telefónica O2 zasílání poštou ošetřeno, je aktivace služby, jejíž objednávku zákazník nepodepsal, již okamžikem převzetí balíčku nezákonným obohacováním poskytovatele telekomunikařních služeb na úkor klienta, jímž by se měl zabývat nejen Český telekomunikační úřad, ale i orgány, pověřené trestním stíháním. (Že jde o jednání nemorální, jistě není třeba dodávat.)
 


Komentáře

1 ivzez ivzez | E-mail | Web | 30. července 2008 v 18:03 | Reagovat

Spamové komentáře a komentáře s nevhodnými výrazy (= výrazy, jež se mi nebudou líbit) smažu.

Mazat budu i komentáře, které mají jako jediný účel přivést návštěvníky na vlastní stránky. a nevyžádanou reklamu (tu navíc postoupím ÚOOÚ, ev. dalším úřadům).

2 Iveta Iveta | E-mail | 22. ledna 2010 v 11:07 | Reagovat

Dobrý den, já bych si nikdy nepomyslela, že se budu rozčilovat kvůli podvodníkům z T O2. Posílají mi faktury na základě smlouvy, kterou jsem nikdy nepodepsala. Mám u nich jedno mobilní číslo, najednou mi pošlou novou sim kartu s novým číslem. Říkám si no ne, nestačí, že dostávám poukazy na vybrání peněz z bank - kontokorenty, nebo přímo kreditní karty, nyní i sim kartu. Tak ji zakládám k hromádce na vyhození. Další měsíc se divím, že mám nafakturováno dříve než jindy. Svojí nepozorností zjistím až další měsíc,když se částka obdobná, že mám vedle stávajícího aktivního čísla mobilu i nové číslo. Když volám operátorovi T O2, tak mi řeknou, že jsem podepsala smlouvu. Nevím vůbec jakou smlouvu, sim karta je neaktivovaná, na výpise služeb žádné provolané minuty, které se ani nepřesouvají do dalšího měsíce. Mám poslat písemně reklamaci a žádost o vypovězení smlouvy. Když se ptám kam to poslat, tak mi zdělí, že adresu mám na faktuře. Dnes ráno mi to nedalo, a hledám na internetě zkušenosti s T O2 a nacházím Vaše stránky, tady čtu, že se reklamace posílají do Pardubic a nejlépe s dodejkou. Děkuji za informace, které jsem u Vás našla. Smlouvu jsem prý podepsala, ted zvažuji, jestli mám reklamaci podepsat a tak jim dát možnost zfalšovat můj podpis, nebo ji nepodepisovat. Jestli nepodepsaná reklamace může být příčinou jejich dalších mlžení. Operátor mi řekl, kdy jsem smlouv podepsala, je to absurdné, protože v ten čas jsem trávila mimo bydliště na samotě v lese. Děkuji za radu. Jsem zvědavá jak to bude pokračovat. Na složence mám samozřejmě částku za oba mobily, kdyby to bylo zvlášť tak si toho všimnu hned. Když jim přestanu platit neativní číslo tak se asi stávám dlužníkem, že. Je to 300,_Kč měsíčně. Mám se na reklamaci podepsat ? a jestli mám dál platit. Děkuji. Iveta

3 ivzez ivzez | E-mail | Web | 25. ledna 2010 v 1:48 | Reagovat

Ad [2]::

Dobrý večer, Iveto,
protože je odpověď na Váš komentář delší, napsala jsem Vám na e-mail.

Tady jenom stručně:

Neplaťte za služby, jež jste neobjednala (platby za objednané služby řešte složenkou nebo příkazem k úhradě).

Jestli jste o2 dala svolení k inkasu, pozastavte/zrušte je na dobu, než se situace dořeší.

Reklamujte telefonicky, prostřednictvím webu o2 nebo písemně.

Držím Vám palce a napiště, jak jste pořídila.

4 Venca Venca | E-mail | 20. dubna 2012 v 21:19 | Reagovat

VAROVÁNÍ PŘED o2
Zdravim.
Taktež mam neblahé zkušenosti s touto společností.
obdržel jsem fakturu na uhrazení,faktura byla vystavena na mé jméno,ale číslo popisné bylo jiné.
Navštívil jsem pobočku O2,kde jsem se ptal,co to má znamenat,že jsem si nic neobednal a už vůbec né od této společnosti!!!Paní mi dala tel.č.na reklamace,volal jsem tam,říkal jsem že máme všichni Vodafon,tak proč bych mnel využívat O2,bylo mi řečeno,že to mám uhradit.Akorad jsme se pohádali.
Nechal jsem to byt a ejhle obdržel jsem vyzvu k uhradě na částku: 1934,19Kč od společnosti LogiCall Česká republika.s.r.o.
Psal jsem jim,že jsem že nevím co to má znamenat,LogiCall mi poslal kopii smlouvy,po zhlednutí jsem zjistil,že kontaktní adresa nesouhlasí!r.č.nesouhlasí!podpis nesouhlasí!!!Přiložená kopie faktury:využití služeb 0,-Kč ale poplatky ty jsou učtovány. ZA CO???
Přeposlal jsem této vymahačske firme LogiCall Česká republika.s.r.o mé vyjádření s nesouhlasnými udaji v domnení že bude už klid a... Dnes mi opet přišel dopis od LogiCall : OPAKOVANA VYZVA K UHRADĚ 1934,19Kč Předžalobní proces.Tak takhle se vydělává!!!!

5 Carlos Carlos | E-mail | 23. listopadu 2012 v 23:12 | Reagovat

Na mé jméno si někdo (na 99% jejich smluvní prodejce) uzavřel dvě smlouvy na mobilní tarif a uvedl jinou poštovní adresu, takže mi nechodily ani faktury, ani upomínky (ačkoliv upomínky MUSÍ chodit na trvalou adresu). Občanku jsem ani neztratil ani nikomu nepůjčoval. Při volání na péči pro zákazníky i při návštěvě prodejny jsem dostával zavádějící informace, ale především byli všichni naprosto přesně informováni, že mi nesmějí prozradit žádnou podrobnost ze smluv, ani kdy, kde, ani telefonní číslo apod. Jiné faktury od O2 mi chodí bez problémů. Tyhle opravdu nechodily, přišla až výhrůžka exekutorem. Na policii jsem byl již odkazován opakovaně. Bez jakékoliv informace o smlouvě mi nemůže policie pomoci a kopie smlouvy nebo jakékoliv informace jsou mi soustavně odpírány nebo jsem nesprávně informován, abych si došel na prodejnu. Na prodejně mi samozřejmě nepomohou a ačkoliv mi jednou nedopatřením kopii smlouvy na chvilinku ukázaly pak už shodně trvaly na tom že přístup ke smlouvám nemají.
Dokonce na elektronickém vyúčtování bylo uvedeno, že mám vše zaplaceno a až když jsem začal řešit, najednou se objevily staré faktury a někdo průběžně mění údaje v systému a zametá stopy. Nejsmutnější je že do podvodu musí být zatažen někdo z O2, protože nemají zájem aby se problém vyřešil, ale co nejrychleji předal exekutorovi. Když mi nabízejí novou službu, tak neváhají použít jakýkoliv kontakt - z evidovaných telefonů nebo z registrovaných emailových adres, v případě pohledávky použijí jen falešnou adresu.

6 Smithc39 Smithc39 | E-mail | Web | 17. srpna 2016 v 8:49 | Reagovat

I  conceive you have  remarked some very interesting points ,  regards  for the post. kdbfkecccbecdgkc

7 Smithe379 Smithe379 | E-mail | Web | 21. srpna 2016 v 23:44 | Reagovat

you are in reality a good webmaster. The site loading pace is incredible. It kind of feels that you're doing any unique trick. Moreover, The contents are masterpiece. you have done a great process on this matter! eckccfedefcbadkg

8 Smithg282 Smithg282 | E-mail | Web | 24. srpna 2016 v 11:01 | Reagovat

whoah this blog is fantastic i really like studying your articles. Keep up the good paintings! You understand, many individuals are looking around for this info, you could aid them greatly. deeefbadeeadckcf

9 PeterLok PeterLok | E-mail | Web | 26. srpna 2017 v 19:25 | Reagovat

“Adoro viaggiare in Segway”. Il modo migliore per cadere in amore con Verona in nessun tempo!
Quando si dispone di un breve tempo a coprire una citta, questo e un ottimo modo per farlo. Mi e piaciuto molto il nostro tour e guida. L'audio e stato un po' difficile, ma la guida li ha tenuti lavorando. Quando il suo caldo, questo e un ottimo modo per andare in giro e stare un po' fredda. Verona e una citta facile accesso per segway intorno. Abbiamo visto tutti i principali siti e ci hanno dato una buona sensazione per il layout della citta. Siamo stati in grado di tornare a pochi posti il giorno successivo per un po' di tempo.

https://www.regiondo.it/segway-historic-tour-in-verona

<b>Book Now</b> ''' http://segwayverona.com/

https://eu5.bookingkit.de/onPage/detail?e=2202759fc95947e409b3435a7ae87161&preview=true&lang=it

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama