O2, Telefónica, Telefónica O2; Telecom, ČTc, korektnost ČTc/O2, podvody operátorů O2, fakturace neobjednaných služeb ČTc/O2 a jejich reklamace, obrana klientů O2, výpověď pevné linky - rady/návod a formulář výpovědi pevné linky O2 ke stažení, InternetExpres, ...

Listopad 2006

O "kOREkTNOSTi" ČTc (O2)

29. listopadu 2006 v 4:03 | ivzez |  MEZihRY
PRVNÍ VÝROČÍ
V druhé polovině listopadu 2005 jsem na bezplatné lince Českého Telecomu objednala INTERNET EXPRES IMPULS. 30. listopadu 2005 jsem obdržela samoinstalační balíček. 8. prosince jsem podala první reklamaci a 16. prosince 2005 vznikl BLOG ZOUFALÉHO kLiENTA tELECOMU, protože už tehdy bylo zřejmé, že se jednání s Telecomem povlečou.
Reklamace jsem podávala opakovaně, ale protože ČTc problém nijak neřešil, vypověděla jsem 30. ledna 2006 písemně INTERNET EXPRES se zdůvodněním a vysvětlením. ČTc mi naúčtoval jednorázový poplatek za nedodržení závazku (o závazku mne neinformoval ani písemně, ani pracovníci bezplatné linky!), který mi ale později uznal jako dílčí reklamaci. Protože jsem internet potřebovala, objednala jsem na přelomu února a března 2006 paušál INTERNET BASiC (připojení Dial-Up). Od té doby nebylo ani jedno vyúčtování v pořádku. Opakovaně jsem podávala reklamace, ale dosud nejsou všechny vyřešeny. Vyřešeny (SNAD) jsou reklamace týkající se INTERNETu EXPRES, nejsou uzavřeny reklamace ohledně chybného účtování INTERNETu 2000 BASiC, INTERNETu BASiC VOLNO a INTERNETu 2002.
STRUČNÉ SHRNUTÍ: Telecom (O2) mi fakturuje
místo OBJEDNANÝCH služeb Kč 2.839,85
NEOBJEDNANÉ služby ve výši Kč 8.792,68.
ROZDÍL v neprospěch klienta: Kč 5.952,83 !!
MiMOCHODEM: Dial-Up iNTERNET BASiC za měsíční paušál 224,91 Kč včetně DPH (bez DPH 189,- Kč) nabízí Telefónica O2 stále! (Snížil se jen počet hodin pro přístup k internetu v rámci paušálu v pracovních dnech: dříve 16:00 až 08:00, nyní 18:00 až 06:00). Opravdu nechápu, proč mi Telefónica fakturuje něco jiného, než jsem objednala a opakovaně reklamovala a reklamuji!
Výše uvedené částky se vztahují k období od 17. února do 16. června 2006. Kromě částek za internet v nich je zahrnut paušál za HTS a malé částky za hovory. Těm posledním nerozumím vůbec, protože jsem volala přes TELE2 RELAX. Částky jsou tak malé, že je sice nehodlám reklamovat, přesto bych ráda věděla, jak je to možné. Na můj dotaz O2 neodpověděla.
Ke zrušení INTERNETu EXPRES mne vedla nemožnost odesílat elektronickou poštu a nemožnost ukládání do internetu. Problém se vyřešil, až když jsem odpojila ADSL, a zapojila klasický modem. Kdo si ale může dovolit platit INTERNET EXPRES + Dial-Up? Stejně tak mne ke zrušení pevné linky nevedla její "nepotřebnost" nýbrž NEKOREKTNÍ JEDNÁNÍ Českého Telecomu. Problémy s ADSL a "vysokorychlostním" INTERNETem EXPRES jsem se snažila řešit přechodem z ADSL na INTERNET BASiC (paušál za dial-up: pracovní dny od 16:00 do 08:00 + soboty, neděle a svátky).
Vypovědět smlouvu s Českým Telecomem mne přiměly teprve problémy s účtováním a přístup ČTc:
  1. záměna INTERNETU BASiC za INTERNET BASiC VOLNO (pracovní dny od 18:00 do 06:00) +
  2. NEKOREKTNÍ ÚČTOVÁNÍ dob strávených v internetu od 16:00 do 18:00 a od 06:00 do 08:00 jako INTERNET 2002) ale hlavně
  3. přístup ČTc, který se tvářil, že o paušálu, který jsem si objednala na základě nabídky v internetu, nikdy neslyšel
Abych byla upřímná, dnešní mezihra by měla mít spíše podtitul "o naivitě a trpělivosti zoufalého klienta Telecomu".

PÁR UŽITEČNÝCH ODKAZŮ ZE STRÁNEK o2:

  1. NAPIŠTE NÁM
  2. REKLAMACE datových a hlasových služeb
  3. STÍŽNOSTI: Formulář pro podání stížnosti
  4. PÉČE A PODPORA: Dokumenty ke stažení
  5. ORIENTACE: Mapa stránek O2
Doufám, že tyto odkazy potřebovat nebudete (pokud ano, ať Vám pomohou). Přeji všem, kdo mají s ČTc (O2) problémy, pevné nervy, dostatek trpělivosti (tu budete potřebovat) a držím Vám palce.

Telefonování zdarma

24. listopadu 2006 v 2:11 | ivzez |  ZdARMA

Telefonování zdarma, "SOS SMS" a zapalování svíček


PeterZahlt


aneb volání zdarma
na pevnou linku
(USA a Kanada:
i do mobilních sítí)
V německém internetu jsem "potkala" zajímavou službu pro místní i dálková volání z pevné linky na pevnou linku, do US a Kanady i do mobilních sítí "PeterZahlt". Od 06:00 do 24:00 lze v pracovních i volných dnech zdarma volat. V nabídce jsou zatím: Austrálie, Belgie, Dánsko, Francie, Itálie, Kanada (i mobilní sítě), Německo, Nizozemí, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Singapur, Španělsko, Švýcarsko, USA (i mobilní sítě) a Velká Británie. Počet zemí se postupně zvyšuje, návštěvníci stránek mohou zadávat návrhy pro zařazení dalších zemí.
Voláte z pevné linky, nikde se nemusíte registrovat, nemusíte ani instalovat žádný program. Jedinou podmínkou je být po celou dobu telefonátu připojen/a k internetu a mít spuštěný internetový prohlížeč. Obě čísla (své i volaného účastníka) zadáte na domovské stránce PeterZahlt. V okně prohlížeče se v průběhu hovoru střídají reklamy (nebo - jak se na stránce uvádí - "zajímavé informace"). Kdybyste okno prohlížeče zavřeli, hovor se ukončí. Maximální délka hovoru je 30 minut, před ukončením budete upozorněni na blížící se konec hovoru. Tomu, kdo službu zneužije, bude na 48 hodin zablokován přístup.
Služba byla spuštěna letos v létě a každý měsíc přibývají nové země. Cílem nebo přáním provozovatele stránky "PeterZahlt" je zprostředkovat všem zájemcům bezplatné telefonování po celém světě. Spojení je podobně jako u služby Skype vedeno přes internet až k poslední ústředně, poslední úsek z ústředny k volanému účastníkovi (místní spojení) je hrazen z příjmů za reklamu (proto musí být v průběhu hovoru otevřeno okno internetového prohlížeče). Podle zpětných reakcí (feedback) mají návštěvníci o službu zájem a dost si ji pochvalují (Nečetla jsem ale všechno, ohlasů je tam hodně.) V poslední době přibývají požadavky na zřízení služby pro Rumunsko a Turecko, já jsem přidala požadavek na ČR (obávám se ale, že je jediný). Umíte-li německy, můžete si přečíst podmínky a FAQ (odpovědi na často kladené otázky). Kdybyste něčemu nerozuměli a potřebovali pomoct s němčinou, napište mi do komentářů. Budu-li mít čas, pokusím se pomoct.
Tahle služba se mi opravdu moc líbí. Vzhledem k tomu, že se aktivuje z internetu, nikoliv z vlastního telefonu, by stačilo by mít od o2 paušál Mini, veškeré hovory by se pak uskutečňovaly prostřednictvím služby zadarmo. Škoda, že prozatím není v seznamu zemí ČR (to se ale může změnit). Podobné služby by mohly s telekomunikačním prostředím a monopolem dost zahýbat. Myslím si, že by mohly být zajímavé i pro náš internet.

ZČU Plzeň

Západočeská univerzita Plzeň zkoumá četnost používání slov v hovoru. V rámci průzkumu je možné volat zdarma jak z pevné linky na pevnou, či na mobil, tak z mobilu na pevnou linku nebo na mobil, za předpokladu, že souhlasíte s nahráváním svého hovoru. Hovory se nahrávají pouze za účelem výše uvedeného průzkumu a čísla, která takto zadáte, se nikde neobjeví. Nikde jsem nenašla, jak dlouho bude průzkum probíhat, takže nevím, jak dlouho bude tato nabídka platit. Včera jsem ji vyzkoušela a mohu potvrdit, že jsem volala skutečně zdarma. Kvalita hovoru je poněkud slabší, než jste asi zvyklí, ale je přijatelná.
POSTUP:
  1. Připravte si číslo, které chcete volat (na zadání budete mít jen asi 30 vteřin).
  2. Zavolejte na číslo 726 918 809 (volání je někdy nutné opakovat, protože bývá obsazeno).
  3. Máte-li štěstí, telefon dvakrát zazvoní a naskočí obsazovací tón - zavěste.
  4. Za chvilku Vám zavolá zpět automat a požádá Vás o zadání čísla druhého účastníka. Informuje Vás i druhého účastníka o nahrávání hovoru a o podmínkách. Nakonec Vás spojí.
  5. Mluvit pak můžete maximálně 15 minut, zadání čísla ani informace pro oba účastníky Váš hovor nekrátí.

OSKAR (Vodafone)

V tomto případě sice nejde o volání, ale pro úplnost uvádím i novou službu mobilního operátora Vodafone. Ten asi před měsícem představil nový typ SMS, tzv. SOS SMS". Po zadání *101*volané číslo# odešle Vodafone na zadané číslo (pouze v ČR!) následující SMS: "Vas znamy vam z cisla xxxxxxxxx poslal tuto SOS SMS. Asi ma potize a prosi vas o zavolani. Tak se ozvete. Pekny den, Vodafone." Službu mohou využít klienti Vodafone i při vyčerpaném kreditu, při překročení limitu na volání nebo se zablokovanými odchozími hovory (není to ale podmínkou). V případě zneužívání Vodafone službu zablokuje.
Oceňuji, že Vodafone (oč hezčí byl OSKAR!) myslí na své klienty.

Kerzen anzünden
aneb zapalování svíček

Další zajímavou bezplatnou službou je možnost "zapálit v internetu svíčku" pro někoho blízkého nebo pro sebe sama. Při zapálení svíčky můžete zadat své jméno nebo přezdívku, pro koho je svíčka určena a krátký text, přání nebo básničku. Obrázek hořící svíčky můžete poslat jako pohlednici svým známým a přátelům nebo je můžete "pozvat", aby se s Vámi na svíčku podívali. V současné době tu na 370 stránkách "hoří" 11.245 svíček ze 119 zemí.
K procházení gratefulness.org/candles máte na výběr 14 jazyků (např. němčinu, angličtinu, ruštinu, polštinu a další). Je docela zajímavé prohlédnout si již zapálené svíčky a texty k nim. Lidé tu svíčky zapalují z nejrůznějších důvodů, zakládají a organizují dokonce různé slupiny. Mně osobně se nejvíc líbí svíčky zapálené jen tak někomu pro radost (třeba s básničkou či s krátkým podravem) nebo třeba svíčky "pro mír". Ty poslední mi připomínají svíčky a rolničky ze 17. listopadu 1989 na Národní třídě ... (pozdrav pro Vás).
Předpokládám, že znáte podobně zajímavých služeb a stránek více. Máte-li nějaký návrh, co by Vás zajímalo, co byste rádi doporučili, zanechte mi jej prosím v komentářích. Až se jich sejde více, zveřejním je v některém dalším příspěvku.