O2, Telefónica, Telefónica O2; Telecom, ČTc, korektnost ČTc/O2, podvody operátorů O2, fakturace neobjednaných služeb ČTc/O2 a jejich reklamace, obrana klientů O2, výpověď pevné linky - rady/návod a formulář výpovědi pevné linky O2 ke stažení, InternetExpres, ...

iNSPiROVAL MNE ...23

12. srpna 2006 v 2:37 | ivzez |  tELECOM
DonBahno svým příspěvkem z 31. května 2006:
"nezaspěte dobu? Telecom dobu zaspal už dávno!"
" … Mimo jiné to ukazuje, jak Telecom rve peníze raději do různých reklam, především těch s Janem Krausem ..., místo toho, aby peníze investoval tak, aby se to promítlo do kvality nabízeného připojení."
Já k tomu dodávám:
Pro Telefónicu, dříve Telecom, je obchodní politika
jako pro Agathu Christie telenovela,
slušnost a poctivost zřejmě sprostým slovem.
Nejsem technik, ale něco málo vím o obchodování, propagaci ale hlavně o poctivosti a slušnosti. Kdybych měla prodávat Internet "Expres", postupovala bych následovně:
  1. zakoupila bych kvalitní modemy
  2. Internet Expres bych otestovala i na starších počítačích
    (ne každý má doma nejvýkonnější sestavu)
  3. nenabízela bych "PC strážce", který v řadě počítačů působí problémy, a k jehož správnému nastavení již klient potřebuje odbornější znalosti
  4. proškolila bych techniky linky technické pomoci tak, aby klientům dokázali pomoct a poradit (měření rychlosti odbornou pomocí není, kromě toho lze rychlost změřit v internetu)
  5. před zahájením prodeje bych zřídila sekci Techzona
    (ne až po 3/4 roce)
  6. proškolila bych prodejce; TEPRVE POTOM
  7. bych zařídila kvalitní reklamu
  8. místo modemu a jednoho nebo dvou měsíců surfování za 1 korunu bych nabídla odbornou instalaci za Kč 335,--
    Jednoduchá obchodní úvaha:
    Nejlevnější modem: Kč 890,--
    nejnižší paušál za ADSL: Kč 475,--
    celkem: Kč 1.365,--
    instalace: Kč 1.700,--
    Zdůvodnění:
    Odbornou instalaci za Kč 1.700,-- si neobjedná téměř nikdo, čímž se zvyšuje pravděpodobnost problémů. Kvalitní modem a kvalitní službu nemusím nabízet pod cenou. Nabídnu-li levně odbornou instalaci, bude služba pravděpodobně fungovat i laické veřejnosti, a právě s touto skupinou klientů bych měla počítat. Většina odborníků potřebuje rychlejší internet bez FUP, takže se na mne obrátí jen v případě, že nemají jinou možnost. Odbornou instalaci nebude potřebovat každý.-> Nemůžu nevydělat. Tolik obchodní úvaha. I u nás jsou spokojení klienti nejlepší reklamou.
  9. ponechala bych klientům možnost odstoupení od smlouvy pro nefunkčnost bez penále (ani odborná instalace není 100% zárukou bezchybného provozu)
  10. zvážila bych možnost samostatného paušálu pro internet
Ale to by náš téměř monopolní poskytovatel pevných linek musel začít zaměstnávat kvalitní odborníky, kteří by měli na zřeteli zájem klientů, tedy i firmy.
MALÉ ODBOČENÍ: Ono je to v naší zemi podivné. Před r. 1989 se řada lidí řídila rčením, že kdo neokrádá zaměstnavatele a stát, okrádá rodinu. Dnes titíž lidé okrádají zaměstnavatele, stát a zákazníky. Stěžujeme si na firmy, jako je právě Telecom, nyní Telefónica, ale měli bychom si uvědomit, že firmy nikoho neokrádají. To dělají lidé s platy, jaké si většina z nás těžko představí, kteří stále nemají dost. Aby mohli své příjmy dále zvyšovat, "musí" okrádat.
Z jiného soudku: Zaměstnavatelé často nutí zaměstnance pracovat v nedůstojných podmínkách nebo bez pracovní smlouvy. Zaměstnanci si to nechají líbit, protože se bojí o práci. Znám několik soukromých firem, jejichž majitelé brání zaměstnancům pod hrozbou propuštění z práce v založení odborů nebo v čerpání dovolené. V jedné z těchto firem si zaměstnanec donedávna musel dovolenou předem napracovat. Další firmy určují, kdy, jak často a na jak dlouho smějí zaměstnanci na WC… Určitě znáte řadu dalších příkladů.
Další jednoduchá obchodní úvaha:
Vlídné pracovní klima a spokojenost zaměstnanců vede ke kvalitnějšímu pracovnímu výkonu. Kvalitnější pracovní výkon produkuje větší zisk, vede tedy k prospěchu firmy a jejího majitele.
Přiznám se, že je mi z toho smutno. Rok 1989 jsem uvítala, jako asi většina našich obyvatel. Ale pod pojmem "svoboda" jsem si představovala a představuji něco jiného, než kolem sebe vidím. Mám pocit, že řada lidí včetně našich představitelů zaměňuje svobodu se svéprávím. To, co předvádějí naši politici, lze jen těžko nazvat demokracií. Z toho, co v listopadu 89 začínalo tak nadějně a slibně, zbyla snad jen svoboda slova, a to ještě ne v médiích. Viz Res publica ... nebo Česká televize je nepoučitelná.
Ale dost odboček, vraťme se k Telefónice!
DonBahno kritizuje rychlost a kvalitu připojení, já kvalitu služeb a přístup ke klientům. Nabízí se otázka, jak je možné, že od Telefónicy neodchází více klientů, že se jí dokonce daří získávat klienty nové. Na jaře a počátkem léta odcházelo od Telecomu (podle TELE 2) 300 až 400 tisíc klientů měsíčně. Tento "odliv" je možný jenom v oblastech, kde existují další možnosti připojení k internetu. V naší republice je bohužel hodně míst, kde pokrytí internetem nabízí pouze Telefónica. Přístup přes mobil je zpravidla dražší, takže lidé pak dají přednost levnějšímu ADSL od Telefónicy. Dodnes je u nás hodně míst, kde je jediným přístupem k internetu Dial Up od Telefónicy. Jak se bude rozšiřovat pokrytí WIFI, ADSL a kabelem, bude se snižovat počet lidí závislých na Telefónice. Obávám se ale, že to ještě nějakou dobu potrvá.
 


Komentáře

1 DonBahno DonBahno | Web | 16. srpna 2006 v 21:03

Pěkně napsané. Pouze ta španělská vesnice mi k tomu úplně nesedí vzhledem k tomu, že Telefónica je španělský operátor. Nahradil bych to nějakým podobným ekvivalentem, třeba somálská vesnice :-).

S tou instalací ADSL modemů se Telecom také moc netrefil. Ještě dodnes se směju tomu, jak si odvážně dovolil v propagačních materiálech tvrdit, že to zvládne i babička. Zapojit to nebyl problém (babička by jistě měla problémy rozlišit, co je to splitter, modem, ADSL), u mě byl problém s uživatelským jménem a heslem, které mi dokázali operátoři na přecpané infolince sdělit až na několikátý pokus.

2 ivzez ivzez | Web | 26. srpna 2006 v 10:49

Mně se ta "španělská vesnice" už při psaní moc nezdála, ale nemohla jsem přijít na nic výstižnějšího. Tu opravu mi poradila až dneska dcera.

K instalaci modemu (viz body 4, 5 a 8 až 9): právě proto bych nabízela levnou odbornou instalaci. Cena Kč 1.700,-- klienty spíše odradí (alespoň u mne by to tak fungovalo). Kdybych počítačům vůbec nerozuměla, určitě bych si netroufla Internet Expres objednat bez odborné instalace - > NEOBJEDNALA bych si jej vůbec. 1700 korun bych za instalaci nedala.

3 DonBahno DonBahno | Web | 26. srpna 2006 v 14:32

Takhle už je to perfektní.

Ta cena odborné instalace skutečně klienty odrazuje, proto dávají přednost samoinstalačním balíčkům, které se dnes dokonce prodávají i v hypermarketech jako rohlíky. Je neskutečné, že si Telefónica klidně dovolí nabízet nekvalitní modemy za korunu, místo toho, aby raději zlevnila odbornou instalaci s argumentem, že je to tak jednoduché, že to zvládne i babička. Bohužel je faktem, že Internet Expres si objednávají především méně zdatní uživatelé, kteří často neví nic o tom, že existují lepší, rychlejší a levnější alternativy případně ti, kteří bohužel nemají jinou možnost připojení.

4 ivzez ivzez | 26. srpna 2006 v 15:59

K těm, kteří nemají jinou možnost, patří např. Jiří Macich ml. (spolupracovník PPK, CHIP, ...) - toho jistě nelze považovat za méně zdatného. Na můj dotaz odpověděl, že v Teplicích bohužel nemá jinou možnost. Když uvážíme, že je u nás řada menších měst a obcí, je jasné proč má Telefonica klienty a dokonce získává další.

1. se počítám k méně zdatným

2. mám takové HW vybavení, že mi nezbývá než modem přes USB. Od konce května mám Internet 4G od T-Mobile s modemem přes USB a kromě jedné bouřky zatím ani jeden výpadek.

MIMO TÉMA:

Jak lze zařídit, aby se v komentářích objevilo jen "web" místo úplného odkazu?

5 DonBahno DonBahno | Web | 27. srpna 2006 v 19:23

O tom, že si ADSL pořizují nejen méně zdatní uživatelé, ale často i ti, kteří nemají jinou možnost připojení, jsem se zmínil a zmiňuji se o tom velmi často na svém blogu.

To, že má Jiří Macich ADSL od Telefónicy pro mě není žádnou novinkou. Jeho blog čtu celkem pravidelně. Mám ale takový dojem, že psal, že na ADSL přešel z GPRS. Není tedy úplně pravda, že nemá jinou možnost. Já být na jeho místě, tak bych u toho GPRS raději zůstal, i když chápu, že GPRS není nic extra :-).

Jak zařídit, aby se v komentářích objevilo jen odkaz web u komentáře, to nevím. Já tento blogovací systém od  jyxa zas tak moc neznám. To web se asi ukazuje jen u komentářů těch, kteří mají jiný blogovací systém (případně nemají blog, ale web), než blog.cz :-)

6 ghost ghost | Web | 28. srpna 2006 v 5:59

V případě, že odkaz končí lomítkem

např. "http://ghost.blog.cz/"

se objeví pouze WEB - v opačném případě celá adresa

7 ghost ghost | Web | 28. srpna 2006 v 6:02

Ještě poznámka - některé odkazy s lomítkem na konci nejsou funkční (například pokud končí ".html" či ".php" a pod.)

8 ivzez ivzez | E-mail | Web | 28. srpna 2006 v 20:12

[6 a 7]

Ghoste, moc děkuju. Napíšu ti.

9 ivzez ivzez | E-mail | Web | 28. srpna 2006 v 20:17

[5]

No, nevím, kdybych měla stahovat tolik, co on, asi bych taky dala přednost ADSL před GPRS (pokud bych tedy mohla).

10 JoK JoK | E-mail | 5. září 2006 v 11:06

Dovolim se přidat a varovat všechny zákazníky ČT potažmo O2. Když pominu technickou stránku připojení kde je vše v pořádku, tak musím bohužel protestovat proti obchodním praktikám této firmy. Jako asi mnoho jiných jsem naletěl na reklamu vše za 1Kč. Udělal jsem krok zpátky a objednal telefonní linku přes jejich zákaznickou linku 800 123 456 a kde mi paní řekla, že při smlouvě na rok budu mít vše za 1Kč, včetně zřízení telefonní linky. Moje radost trvala až do příchodu první faktury. Telefon a první měsíc za korunu? Hahá, pane Krausi... Ani prd, pěkně za plnou cenu. Zřízení linky jsem nakonec zaplatil, ale internet první měsíc za korunu, reklamuji dodnes. Jelikož mi služby zřídili na přelomu fakturačního období, na první faktuře jsem měl poměrnou část z celé měsíční častky (cca 150Kč). Podal jsem tedy reklamaci, kde mi nejdříve nějaký telefonista sdělil, že nemám nárok a že se to netýká služby kterou jsem si objednal (Express Extreme). Tak jsem mu řekl, proč to mají na svých www, načež se chtěl přesvědčit a po na diktování URL adresy uznal, že reklamace je oprávněná a že mi bude celá částka dobropsána na příští faktuře. I stalo se tak a částku 150Kč mi opravdu na příští faktuře připsali k dobru a dokonce mi zavolala i ochotná paní a vše mi vysvětlila a omluvila se. Zeptal jsem se tedy, jestli zbylá částky mi bude také připsána, čímž jsem ji evidentně zaskočil a po chvilce váhání mi sdělila že musím zadat další reklamaci. To jsem udělal. Po nějaké době mi přišel dopis od O2 a bylo mi sděleno, že se reklamace zamítá, protože v uvedeném období neprobíhala žádná promo akce na mnou objednanou službu. To mi tedy spadla čelist hodně nízko a mít stejně nízko i kolty, střílím... Jak je možné, že mi část uznali a část ne? No to byl nebyl Telecom. Tak jsem znova zadal reklamaci na reklamaci (přiznávám že už se v tom taky ztrácím :-)) a chtěl jsem mluvit přímo s paní, která byla uvedena v hlavičce dopisu, jako že to vyřizuje. Tu mi spojit nemohli, protože z linky 800 123 456 toto udajně nelze a že mi zavolá sama. Paní mi dnes, asi po dvou týdnech od zadání zavolala a sdělila, že mám smůlu a že v červnu žádná akce na měsíc zdarma neprobíhala. Ufff, to už mi pomalu docházela trpělivost a musel jsem se zeptat jestli si dělají legraci nebo co si o tom mám myslet. Uznání oné první reklamace prý byl omyl pracovnice reklamačního oddělení a na zbytek prostě nemám nárok. Ještě jsem měl však jedno eso v rukávu a tak jsem řekl, že mám kopii obrazovky jejich stránek z června, kdy tuto službu evidentně nabízeli za 1Kč první měsíc. To jsem paní zaskočil a řekla ať tedy pošlu tuto kopii na její e-mail a že se uvidí. A teď mi nezbývá než čekat... příznám se, že mi ani tak nejde o peníze, ale o to, aby si tento moloch nedovoloval na běžného zákazníka, protože v tom určitě nejsem sám a mnoho lidí nad tím mávlo rukou, jako jsem to chtěl na začátku udělat já. Osobně mám pocit že to zkoušejí na všechny  a čekají kdo to vzdá.

11 ivzez ivzez | E-mail | Web | 5. září 2006 v 16:45

JoKu, četl jste jenom tento příspěvek? Podívejte se i do dřívějších - s reklamacemi mám také své zkušenosti. Ale hlavně se nenechte odradit, každé jednání s ČTC vyžaduje nervově silně vyspělého jedince, který se jen tak nevzdá. Podívejte se také na článek "Vyhrál jsem nad Telecomem" (http://www.mesec.cz/clanky/vyhral-jsem-nad-telecomem). Jde sice o záležitost z roku 2002, ale myslím, že  tato zkušenost může být poučná i dneska. Autor v závěru píše: "Silnější totiž bude jen tak silný, jak mu my, malí, dovolíme."

12 Míra Míra | E-mail | 20. října 2006 v 8:12

Zdar lidičky potřeboval bych poradit!Před rokem a půl jsem si zřídil s velkou pompou internet expres ADSL 128/64 všechno bylo v pohodě,net mi zprovoznili docela to šlapalo oproti vytáčenému připojení to byl trošku rozdíl:-),v únoru letošního roku přišel ještě jako ČT s akcí zvýšení rychlosti na 512 za stejnou cenu?Už od února tam mám žádost na zvýšení rychlosti,ale ČT nereagoval tak jsem je uháněl, považte v září se mi ozvali,že není možné mi mojí rychlost z technických důvodů navýšit.Přitom mi pořád ůčtují stejnou cenu jako za 512 kterou už fakticky nenabízejí.Je možný to nějak reklamovat?Nebo je donutit na zvýšení rychlosti!!Bohužel bydlím v oblasti kde není jiná možnost připojení?Díky

13 ivzez ivzez | E-mail | Web | 22. listopadu 2006 v 10:20

Míro, Váš komentář jsem našla až dneska. Moc se totiž do starších pžíspěvků a komentářů nevracím. Nechal jste mi email, takže Vám koncem týdne napíši tam. Odpověď totiž asi bude obsáhlejší, než běžný komentář.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama