O2, Telefónica, Telefónica O2; Telecom, ČTc, korektnost ČTc/O2, podvody operátorů O2, fakturace neobjednaných služeb ČTc/O2 a jejich reklamace, obrana klientů O2, výpověď pevné linky - rady/návod a formulář výpovědi pevné linky O2 ke stažení, InternetExpres, ...

Srpen 2006

iNSPiROVAL MNE ...23

12. srpna 2006 v 2:37 | ivzez |  tELECOM
DonBahno svým příspěvkem z 31. května 2006:
"nezaspěte dobu? Telecom dobu zaspal už dávno!"
" … Mimo jiné to ukazuje, jak Telecom rve peníze raději do různých reklam, především těch s Janem Krausem ..., místo toho, aby peníze investoval tak, aby se to promítlo do kvality nabízeného připojení."
Já k tomu dodávám:
Pro Telefónicu, dříve Telecom, je obchodní politika
jako pro Agathu Christie telenovela,
slušnost a poctivost zřejmě sprostým slovem.
Nejsem technik, ale něco málo vím o obchodování, propagaci ale hlavně o poctivosti a slušnosti. Kdybych měla prodávat Internet "Expres", postupovala bych následovně:
  1. zakoupila bych kvalitní modemy
  2. Internet Expres bych otestovala i na starších počítačích
    (ne každý má doma nejvýkonnější sestavu)
  3. nenabízela bych "PC strážce", který v řadě počítačů působí problémy, a k jehož správnému nastavení již klient potřebuje odbornější znalosti
  4. proškolila bych techniky linky technické pomoci tak, aby klientům dokázali pomoct a poradit (měření rychlosti odbornou pomocí není, kromě toho lze rychlost změřit v internetu)
  5. před zahájením prodeje bych zřídila sekci Techzona
    (ne až po 3/4 roce)
  6. proškolila bych prodejce; TEPRVE POTOM
  7. bych zařídila kvalitní reklamu
  8. místo modemu a jednoho nebo dvou měsíců surfování za 1 korunu bych nabídla odbornou instalaci za Kč 335,--
    Jednoduchá obchodní úvaha:
    Nejlevnější modem: Kč 890,--
    nejnižší paušál za ADSL: Kč 475,--
    celkem: Kč 1.365,--
    instalace: Kč 1.700,--
    Zdůvodnění:
    Odbornou instalaci za Kč 1.700,-- si neobjedná téměř nikdo, čímž se zvyšuje pravděpodobnost problémů. Kvalitní modem a kvalitní službu nemusím nabízet pod cenou. Nabídnu-li levně odbornou instalaci, bude služba pravděpodobně fungovat i laické veřejnosti, a právě s touto skupinou klientů bych měla počítat. Většina odborníků potřebuje rychlejší internet bez FUP, takže se na mne obrátí jen v případě, že nemají jinou možnost. Odbornou instalaci nebude potřebovat každý.-> Nemůžu nevydělat. Tolik obchodní úvaha. I u nás jsou spokojení klienti nejlepší reklamou.
  9. ponechala bych klientům možnost odstoupení od smlouvy pro nefunkčnost bez penále (ani odborná instalace není 100% zárukou bezchybného provozu)
  10. zvážila bych možnost samostatného paušálu pro internet
Ale to by náš téměř monopolní poskytovatel pevných linek musel začít zaměstnávat kvalitní odborníky, kteří by měli na zřeteli zájem klientů, tedy i firmy.
MALÉ ODBOČENÍ: Ono je to v naší zemi podivné. Před r. 1989 se řada lidí řídila rčením, že kdo neokrádá zaměstnavatele a stát, okrádá rodinu. Dnes titíž lidé okrádají zaměstnavatele, stát a zákazníky. Stěžujeme si na firmy, jako je právě Telecom, nyní Telefónica, ale měli bychom si uvědomit, že firmy nikoho neokrádají. To dělají lidé s platy, jaké si většina z nás těžko představí, kteří stále nemají dost. Aby mohli své příjmy dále zvyšovat, "musí" okrádat.
Z jiného soudku: Zaměstnavatelé často nutí zaměstnance pracovat v nedůstojných podmínkách nebo bez pracovní smlouvy. Zaměstnanci si to nechají líbit, protože se bojí o práci. Znám několik soukromých firem, jejichž majitelé brání zaměstnancům pod hrozbou propuštění z práce v založení odborů nebo v čerpání dovolené. V jedné z těchto firem si zaměstnanec donedávna musel dovolenou předem napracovat. Další firmy určují, kdy, jak často a na jak dlouho smějí zaměstnanci na WC… Určitě znáte řadu dalších příkladů.
Další jednoduchá obchodní úvaha:
Vlídné pracovní klima a spokojenost zaměstnanců vede ke kvalitnějšímu pracovnímu výkonu. Kvalitnější pracovní výkon produkuje větší zisk, vede tedy k prospěchu firmy a jejího majitele.
Přiznám se, že je mi z toho smutno. Rok 1989 jsem uvítala, jako asi většina našich obyvatel. Ale pod pojmem "svoboda" jsem si představovala a představuji něco jiného, než kolem sebe vidím. Mám pocit, že řada lidí včetně našich představitelů zaměňuje svobodu se svéprávím. To, co předvádějí naši politici, lze jen těžko nazvat demokracií. Z toho, co v listopadu 89 začínalo tak nadějně a slibně, zbyla snad jen svoboda slova, a to ještě ne v médiích. Viz Res publica ... nebo Česká televize je nepoučitelná.
Ale dost odboček, vraťme se k Telefónice!
DonBahno kritizuje rychlost a kvalitu připojení, já kvalitu služeb a přístup ke klientům. Nabízí se otázka, jak je možné, že od Telefónicy neodchází více klientů, že se jí dokonce daří získávat klienty nové. Na jaře a počátkem léta odcházelo od Telecomu (podle TELE 2) 300 až 400 tisíc klientů měsíčně. Tento "odliv" je možný jenom v oblastech, kde existují další možnosti připojení k internetu. V naší republice je bohužel hodně míst, kde pokrytí internetem nabízí pouze Telefónica. Přístup přes mobil je zpravidla dražší, takže lidé pak dají přednost levnějšímu ADSL od Telefónicy. Dodnes je u nás hodně míst, kde je jediným přístupem k internetu Dial Up od Telefónicy. Jak se bude rozšiřovat pokrytí WIFI, ADSL a kabelem, bude se snižovat počet lidí závislých na Telefónice. Obávám se ale, že to ještě nějakou dobu potrvá.