O2, Telefónica, Telefónica O2; Telecom, ČTc, korektnost ČTc/O2, podvody operátorů O2, fakturace neobjednaných služeb ČTc/O2 a jejich reklamace, obrana klientů O2, výpověď pevné linky - rady/návod a formulář výpovědi pevné linky O2 ke stažení, InternetExpres, ...

Zoufalý klient ... 21

15. června 2006 v 21:34 | ivzez |  tELECOM

Dnešek byl posledním dnem s Telecomem.

Odpoledne ještě telefon šel, po 18. hodině už ne, přestože mne Telepoint ujistil, že skončí až o půlnoci. Korektnost Českému Telecomu asi ještě dlouho nebude nic říkat. :-(
Při posledním rozhovoru s TELE 2 jsem se dozvěděla, že Českému Telecomu v poslední době odchází 300 až 400 tisíc klientů měsíčně. To bude asi ten důvod, proč ze stránek velkého Telecomu "zmizely Výpověď HTS" a "Výpověď dílčího smluvního vztahu". (Ony asi nezmizely úplně, ČTc je zřejmě jen někam "dobře uklidil", delší dobu už je nemohu najít.).
Formuláře jsou k dispozici na stránkách dalších poskytovatelů ADSL, konkurentů ČTc, např. SkyNet (FlexiDSL), ... , zpravidla na stránce "Download" nebo "Ke stažení". Stránku "KE STAŽENÍ" má pochopitelně i sám VELKÝ, ale najdete tam všechno kromě výpovědi (úplně na konci dokonce i "Reklamační formulář karet TRICK" a"Všeobecný reklamační řád"). [stav ke dni: 15. června 2006]
Dokumenty, jež jsem získala od alternativního poskytovatele, nikoliv od Telecomu. jsem umístila na svou novou stránku Zoufalý klient Telecomu, protože se mi je nepodařilo umístit sem. Jejich "Svořitelem" je sám VELKÝ, já jsem je jenom zkomprimovala. Jsou to:
  1. "Ukončení dílčího smluvního vztahu" (21kB)
  2. "Výpověď hlasové služby" (76 kB) a
  3. oba dokumenty v jednom archivu (97 kB).
Ve všech třech případech jde o velikost archivu zip, samotné dokumenty jsou větší. Uvádím tam znovu adresu, kam výpověď zaslat, a příklady software, který můžete ke zpracování potřebovat - freeware, takže nemusíte vlastnit "Microsoftí OFFICE" ani placený WinZip).
Řešení reklamací a finančních závazků ještě nějakou dobu potrvá. Telecom svévolně přiřadil mé platby k jiným částkám, než jsem zaplatila, a než jsem mu napsala, proto jsem nezaplatila poslední dva účty. O svém kroku jsem Telecom informovala předem na bezplatné lince, také jsem tamtéž protestovala proti přiřazení mých plateb. Telecom jsem totiž hned zpočátku informovala, že paušál za Internet Expres nebudu platit až do vyřešení reklamací. Pracovníci na bezplatné lince mne ujistili, že na to mám právo, že faktury až do vyřešení reklamací hradit nemusím. Když se ale řešení začalo protahovat, rozhodla jsem se zaplatit částky, jichž se reklamace netýkaly.
Sečetla jsem poplatky za HTS a hovorné, uhradila jsem je složenkou, na niž jsem vypsala, za co platím. Veliký Telecom ale ve své bohorovnosti o mé dobré vůli a o mých penězích rozhodl jinak, a přiřadil platby starším fakturám, včetně Internetu Expres. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem považuji nehorázné jednání Českého Telecomu za svévolné nakládání s penězi klientů.
Součtem reklamovaných částek, neoprávněně účtovaných připojení k internetu a svévolně přiřazených plateb překročím částku 5.000,-- Kč, což je hranice pro kvalifikaci trestného činu, pod 5.000 jde o přestupek. Obrátím se na Polici ČR, jestli toto nehorázné jednání Českého Telecomu už nezavdává podklad pro trestní oznámení na Český Telecom. Škoda, že nejsem právník!
Roky jsem byla na pevnou linku zvyklá , takže mi asi bude zpočátku trochu chybět. Ale život bez problémů s Telecomem si umím představit dost dobře, zvyknu si zřejmě hodně rychle. Nikomu neradím ukončit služby Telecomu jen proto, že já jsem si s ČTc užila svoje. Ale ráda bych těm, kdo se pro tento krok rozhodli, usnadnila příští kroky. Moje zkušenosti s Velkým Telecomem by mohly posloužit i zájemcům o pevnou linku při volbě poskytovatele.
Blog zoufalého klienta Telecomu v internetu zůstane - možná někomu pomůže a možná se tu po nějaké době i zasměju svým někdejším starostem ... Pomalu se snad objeví i zajímavější témata.
PS: Jestli někomu spojení VELKÝ TELECOM nebo sám VELKÝ připomínají velkého rudého bratra, vězte, že jde o záměr!
 


Komentáře

1 hanci hanci | Web | 19. června 2006 v 20:18

No, docela jsem v šoku. Jsou to hrozné zkušenosti. Já jsem také chtěla zrušit pevnou linku, ale mám rychlý internet a to prý nejde. Zavázala jsem se na 12 měsíců, protože mně internet zaváděli zdarma. Po uplynutí této doby pevnou linku určitě zruším, přejdu zřejmě k některé firmě, které u nás provozují rychlý internet.Připadá mně to jako vydírání, platit dvakrát za jednu linku - jednou na telefon, jednou na internet.Přeji hodně štěstí.

2 ivzez ivzez | E-mail | 27. června 2006 v 17:37

Hančí, ono to jde. Poplatek za předčasné ukončení závazku je asi 680 Kč. Není to sice zrovna málo, ale určitě méně než x krát paušál za linku a x krát paušál za internet. Otázkou je, zda můžete přístup k internetu získat od jiného poskytovatele.

3 hanci hanci | Web | 27. června 2006 v 18:25

Tak za tuto informaci Vám moc děkuji (budu také vykat, musela jsem si hodně zvykat na tykání neznámým lidem, ale prý to je tak normální), hned se zeptám, jestli firma, o které jsem už hodně slyšela, že je v našem městě a platí se jí jenom jednou za linku - na internet i na telefon - ten se vlastně používá přes PC-internet - tak to by se určitě ten poplatek  za předčasné vypovězení smlouvy vyplatil. Ještě jednou moc děkuji a přeji vše nejlepší a také moc děkuji za krásná slova na mém blogu.

4 DonBahno DonBahno | Web | 12. července 2006 v 20:31

Zajímavé. Jestli se ta informace od Tele2 zakládá na pravdě, tak to je docela síla. Čekal jsem, že zdražení hlasového paušálu povede k masivnímu odhlašování pevných linek, ale překvapuje mě, že se jedná dokonce až o 400 000 klientů měsíčně. Pokud je to skutečně pravda, do roka nebude mít pevná divize Telefónicy žádné zákazníky. Každopádně za to, jak se Telecom (Telefónica) chová k zákazníkům, si to plně zaslouží. I já jsem si užil s Telecomem dost krušné chvíle a vůbec nelituju toho, že už nemám pevnou linku.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama