O2, Telefónica, Telefónica O2; Telecom, ČTc, korektnost ČTc/O2, podvody operátorů O2, fakturace neobjednaných služeb ČTc/O2 a jejich reklamace, obrana klientů O2, výpověď pevné linky - rady/návod a formulář výpovědi pevné linky O2 ke stažení, InternetExpres, ...

Červen 2006

Zoufalý klient ... 22

19. června 2006 v 15:34 | ivzez |  tELECOM

Dnes jsem obdržela od Telecomu "vyřízení" svých reklamací.

Odečítá od posledních dvou faktur poplatky za připojení k internetu, takže doplatím jen paušál za dial-up. Co se týká Internetu Expres - tam trvá na svém, že ze strany Telecomu nedošlo k žádné chybě. Posílám další reklamaci.

Zoufalý klient ... 21

15. června 2006 v 21:34 | ivzez |  tELECOM

Dnešek byl posledním dnem s Telecomem.

Odpoledne ještě telefon šel, po 18. hodině už ne, přestože mne Telepoint ujistil, že skončí až o půlnoci. Korektnost Českému Telecomu asi ještě dlouho nebude nic říkat. :-(
Při posledním rozhovoru s TELE 2 jsem se dozvěděla, že Českému Telecomu v poslední době odchází 300 až 400 tisíc klientů měsíčně. To bude asi ten důvod, proč ze stránek velkého Telecomu "zmizely Výpověď HTS" a "Výpověď dílčího smluvního vztahu". (Ony asi nezmizely úplně, ČTc je zřejmě jen někam "dobře uklidil", delší dobu už je nemohu najít.).
Formuláře jsou k dispozici na stránkách dalších poskytovatelů ADSL, konkurentů ČTc, např. SkyNet (FlexiDSL), ... , zpravidla na stránce "Download" nebo "Ke stažení". Stránku "KE STAŽENÍ" má pochopitelně i sám VELKÝ, ale najdete tam všechno kromě výpovědi (úplně na konci dokonce i "Reklamační formulář karet TRICK" a"Všeobecný reklamační řád"). [stav ke dni: 15. června 2006]
Dokumenty, jež jsem získala od alternativního poskytovatele, nikoliv od Telecomu. jsem umístila na svou novou stránku Zoufalý klient Telecomu, protože se mi je nepodařilo umístit sem. Jejich "Svořitelem" je sám VELKÝ, já jsem je jenom zkomprimovala. Jsou to:
  1. "Ukončení dílčího smluvního vztahu" (21kB)
  2. "Výpověď hlasové služby" (76 kB) a
  3. oba dokumenty v jednom archivu (97 kB).
Ve všech třech případech jde o velikost archivu zip, samotné dokumenty jsou větší. Uvádím tam znovu adresu, kam výpověď zaslat, a příklady software, který můžete ke zpracování potřebovat - freeware, takže nemusíte vlastnit "Microsoftí OFFICE" ani placený WinZip).
Řešení reklamací a finančních závazků ještě nějakou dobu potrvá. Telecom svévolně přiřadil mé platby k jiným částkám, než jsem zaplatila, a než jsem mu napsala, proto jsem nezaplatila poslední dva účty. O svém kroku jsem Telecom informovala předem na bezplatné lince, také jsem tamtéž protestovala proti přiřazení mých plateb. Telecom jsem totiž hned zpočátku informovala, že paušál za Internet Expres nebudu platit až do vyřešení reklamací. Pracovníci na bezplatné lince mne ujistili, že na to mám právo, že faktury až do vyřešení reklamací hradit nemusím. Když se ale řešení začalo protahovat, rozhodla jsem se zaplatit částky, jichž se reklamace netýkaly.
Sečetla jsem poplatky za HTS a hovorné, uhradila jsem je složenkou, na niž jsem vypsala, za co platím. Veliký Telecom ale ve své bohorovnosti o mé dobré vůli a o mých penězích rozhodl jinak, a přiřadil platby starším fakturám, včetně Internetu Expres. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem považuji nehorázné jednání Českého Telecomu za svévolné nakládání s penězi klientů.
Součtem reklamovaných částek, neoprávněně účtovaných připojení k internetu a svévolně přiřazených plateb překročím částku 5.000,-- Kč, což je hranice pro kvalifikaci trestného činu, pod 5.000 jde o přestupek. Obrátím se na Polici ČR, jestli toto nehorázné jednání Českého Telecomu už nezavdává podklad pro trestní oznámení na Český Telecom. Škoda, že nejsem právník!
Roky jsem byla na pevnou linku zvyklá , takže mi asi bude zpočátku trochu chybět. Ale život bez problémů s Telecomem si umím představit dost dobře, zvyknu si zřejmě hodně rychle. Nikomu neradím ukončit služby Telecomu jen proto, že já jsem si s ČTc užila svoje. Ale ráda bych těm, kdo se pro tento krok rozhodli, usnadnila příští kroky. Moje zkušenosti s Velkým Telecomem by mohly posloužit i zájemcům o pevnou linku při volbě poskytovatele.
Blog zoufalého klienta Telecomu v internetu zůstane - možná někomu pomůže a možná se tu po nějaké době i zasměju svým někdejším starostem ... Pomalu se snad objeví i zajímavější témata.
PS: Jestli někomu spojení VELKÝ TELECOM nebo sám VELKÝ připomínají velkého rudého bratra, vězte, že jde o záměr!

POŘÁDEK DĚLÁ PŘÁTELE

9. června 2006 v 22:29 | ivzez |  MEZihRY
V mezihře čtvrté - pořádkové jsem uvedla, že jsem MTU měla a mám nastaveno správně. Neměla, protože mi chyběly informace.
Telecom zveřejnil před nedávnem na stránkách TECHZONA nové informace. Teprve tam jsem se dozvěděla, že ČTc sice prodává ADSL, ale hodnota MTU se musí nastavit pro klasický modem (místo 1400 Bytů jen 676 Bytů).
Já jsem si nechala poradit od svého známého a měla jsem nastavenu hodnotu 800 Bytů. Poradil mi 600 až 1000 Bytů, takže jsem zvolila střed. To ale bylo pořád ještě moc.
Kde jsem ale měla zjistit, že se hodnoty pro ADSL od Telecomu takhle liší?!!! Neměl mi tuto informaci sdělit např. někdo z "Technické" podpory? Mluvila jsem postupně asi s 15 "techniky".

Zoufalý klient ... 20

9. června 2006 v 20:05 | ivzez |  tELECOM

Před cca dvěma týdny nasadil TELECOM svému konání korunu.

Zaslal účet, v němž fakturuje paušál za Internet Basic Volno a k tomu veškerý čas za připojení prostřednictvím Internetu 2002 (faktura činí 3800 Kč). Já jsem ale v únoru objednala Internet 2000 BASIC (viz "sám VELKÝ" TELECOM neboli ČTc). Vážně zvažuji podání trestního oznámení.
Protože se z "http://www.telecom.cz" ztratily dokumenty s výpovědí HTS, a protože mi je Blog.cz neumožnil nahrát sem, založila jsem novou stránku, kde si můžete stáhnout "Výpověď hlasové služby",
"Ukončení dílčího smluvního vztahu" ("Výpověď na zkoušku") nebo oba dokumenty najednou: