O2, Telefónica, Telefónica O2; Telecom, ČTc, korektnost ČTc/O2, podvody operátorů O2, fakturace neobjednaných služeb ČTc/O2 a jejich reklamace, obrana klientů O2, výpověď pevné linky - rady/návod a formulář výpovědi pevné linky O2 ke stažení, InternetExpres, ...

Květen 2006

Zoufalý klient ... 19

24. května 2006 v 0:08 | ivzez |  tELECOM
Zoufalý klient Telecomu pomalu pookřívá. Včera odpoledne jsem objednala Internet 4G od T-Mobile, dnes večer je aktivovaný.
Instalaci jsem provedla sama (respektive instalační program z přiloženého CD) a zdá se, že vše běhá bez problémů.
Ještě se vrátím k Telecomu. Ten od 11. května zvýšil ceny paušálů, tzn., že došlo k významné změně smlouvy. Od smlouvy, která byla takto jednostranně změněna lze během dvou měsíců (do 11. VII. 2006) odstoupit bez finančních sankcí.
Chtěla jsem tu uvést odkaz na stránku Telecomu, kde byla k dispozici "Výpověd hlasové služby", ale bohužel se tam objeví: "Chyba 404: požadovaný dokument není k dispozici." Připravuji další stránku, na níž budou výpovědi ke stažení.

Zoufalý klient ... 18

23. května 2006 v 2:33 | ivzez |  tELECOM
Minulý týden jsem vyzkoušela Internet 4G od T-Mobile. Bydlím sice v okrajovém pásmu, ale signál mám. Poštu odesílám bez problémů.
Včera jsem s T-Mobile uzavřela smlouvu na 12 měsíců. Příjemným překvapením je, že prvních šest měsíců nebudu platit paušál. Měsíční paušál je 831 Kč (děleno dvěma = cca 416 Kč - za to u ČTc není pomalu ani samotná HTS).
Dalším příjemným zjištěním je poukaz na bezplatnou odbornou instalaci. Ten platí jeden měsíc od data nákupu a uplatnit jej lze po předběžné telefonické dohodě u AutoContu v Hloubětíně.
Máte dvě možnosti:
1) PC nebo notebook odvézt přímo do provozovny, pak nebudete platit nic
2) objednat návštěvu technika doma, pak zaplatíte za návštěvu 714 Kč (vč. DPH), instalace je bezplatná; i v tomto případě přijde instalace levněji než od ČTc (tam přijde instalace na cca 1700 Kč)

Zoufalý klient ... 17

23. května 2006 v 2:22 | ivzez |  tELECOM
V úterý jsem osobně předala "Výpověď hlasové služby" na Telepointu. Asi půl hodiny poté mi zavolala pracovnice reklamačního oddělení Telecomu.
Vyptala se na důvody, proč nejsem spokojena s vyřízením reklamace. Vylíčila jsem jí vše,co zde píši již od prosince. Rezignovaně, už jsem se ani nerozčílila. Řekla jsem jí, že jsem před chvílí předala osobně výpověď i důvody, jež mne k tomuto kroku vedly. Slíbila, že se ještě ozve.

Zoufalý klient ... 16

10. května 2006 v 23:43 | ivzez |  tELECOM
Také jste zjistili, že se z hlavní nabídky bezplatné tf. linky Telecomu vytratila přímá volba reklamací (nevšimli jste si si kdy)?
Mluvíte-li s některým z operátorů, nabídne Vám přepojení na reklamační nebo obchodní oddělení. Vás to ale po přepojení vyhodí zpět do hlavní nabídky a odtud, jak jsem již zmínila, cesta nevede. Včera byl pan Kalvár tak laskav, že mi vysvětlil postup.

I. Spojení s obchodním oddělením
(řeší i reklamace a výpovědi):

  1. Zvolit 800 123 456 a obrnit se trpělivostí
  2. v žádném případě nevybírat žádnou z nabídek (nezadat číslo žádné volby)
  3. nezadávat ani číslo tf. stanice, o níž chcete mluvit
  4. obrnit se trpělivostí, může to trvat i 5 minut
  5. po nějaké době se ozve automatická hláška s upozorněním, že na svém přístroji nemáte nastavenu tónovou volbu a poradí Vám, kde tlačítko pro změnu volby najdete
  6. nereagovat
  7. pokud jste vydrželi, ozve se automatická hláška: "Nyní budete přepojen na našeho operátora/zástupce."
A jste tam, kam jste se chtél/a/li dostat. Zdůrazňuji: nevolte žádnou z nabízených možností. Ať se Vaše záležitost týká internetu, vyúčtování, prostě čehokoliv, vyčkejte. Telecom Vás nakonec přepojí na oddělení, kde Vám mohou poradit, pomoci, a kde můžete pevnou linku i vypovědět.

ll. Výpověď pevné linky bez průtahů:

  1. Nejjednodušší je odpojit telefon od zásuvky, odnést do nejbližšího Telepointu, tam vyplnit a podepsat formulář (výpovědní lhůta je jeden měsíc). - Ale to nebudete mít poslední měsíc telefon, přestože paušál ještě zaplatíte. Také není jisté, že na Telepointu bude formulář k dispozici.
  2. Opatřit si formulář výpovědi jiným způsobem, vyplnit jej a odeslat na adresu:
    Český telecom, a. s.
    P.O.Box 10

    65610 BRNO
    (tf. přístroj vrátit teprve po skončení výpovědní lhůty)
  3. Máte-li přístroj vlastní, zaškrtnete u otázky "Telefon v nájmu poskytovatele" možnost NE a nic pochopitelně nevracíte. Doporučuji všem, kdo mají Telepoint blízko, osobní předání - pak budete mít v ruce potvrzení o převzetí výpovědi, respektive podepsanou a potvrzenou kopii výpovědi.

lll. Jak získat formulář výpovědi?

  1. domluvit se na obchodním oddělení ČTc, formulář pak přijde poštou (Napíšete-li výpověď jinak, zašle Vám ČTc stejně svůj formulář a záležitost se tak prodlužuje.)
  2. stáhnout formulář z mé stránky Zoufalý klient Telecomu
  3. uvažujete-li o jiném poskytovateli pevné linky, zašle Vám nový poskytovatel spolu se svými materiály i "Výpověď hlasové služby". Pokud se pro nabízené služby rozhodnete, zašlete vyplněnou podepsanou výpověď spolu se smlouvou novému poskytovateli. Ten s Telecomem vše vyřídí (zpravidla do 30 dnů). V tomto případě můžete požádat o zachování stávajícího čísla pevné linky. Cena za převod čísla: cca 2400 Kč (některé firmy účtují 2700).
Já jsem se s žádným poskytovatelem nedohodla, protože žádný neumožňuje odstoupení od smlouvy, která se vždy uzavírá nejméně na 12 měsíců. Po 12 měsících lze službu vypovědět (lhůta: 3 měsíce). Já se po zkušenostech s ČTc bojím objednat vlastně na 15 měsíců (12 + 3) službu, která také nemusí fungovat. Použila jsem pouze "Výpověď", abych se Telecomu konečně zbavila. Ukončení jsem určila na konec zúčtovacího období, 15. 06. 2006. Už se moc těším.
Dnes jsem se dohodla s T-Mobile, že si Internet 4G mohu vyzkoušet. Myslím, že už nemám o čem dalším uvažovat.

O kOREkTNOSTI ČTc

10. května 2006 v 23:07 | ivzez |  MEZihRY
Moje maminka (důchodkyně) žije ve vesnici na Berounce. Její byt byl v srpnu 2002 vytopen. Vysoušení a opravy trvaly přes rok.
Zpátky se nastěhovala v polovině září 2003, opravy skončily až v říjnu 2003. Český Telecom odpustil poplatky za telefon za srpen a září 2002, od října 2002 do října 2003 účtoval paušál, přestože v bytě nikdo bydlet nemohl (vysoušení trvalo až do jara, kdy teprve mohly začít opravy) a tf. přístoj "uplaval".
Kromě toho jí naúčtoval poplatky z prodlení a nakonec záležitost předal vymahatelské firmě z Brna. Teprve tato firma maminku informovala dopisem, k němuž přiložila kopie od Telecomu. Mamince žádná pošta od ČTc nepřišla!
Maminka telefon v říjnu 2003 vypověděla a pořídila si mobil. Můžete si říci, že měla telefon vypovědět dříve, ale v té době měla opravdu jiné starosti a bohužel ani mne nenapadlo nějak řešit ČTc.
Nenapadlo mne, že není-li byt v oblasti postižené povodní obyvatelný, bude Telecom něco účtovat. Vzpomeňte si, jak jsme se tehdy všichni snažili pomoci, byť i jen formou přispění do některé sbírky. Řada lidí pomáhala i přímo na postižených místech. Moje nejstarší dcera jela pomáhat v roce 1997 na Moravu. Musela jsem jí tehdy podepsat souhlas, protože jí ještě nebylo 18 let.
Ani ve snu by nás nenapadlo, že ČTc bude chtít i z této pohromy vytěžit co nejvíce. Myslím, že nemusím psát, co o korektnosti Českého Telecomu (=ČTc) soudím.

Zoufalý klient ... 15

10. května 2006 v 2:08 | ivzez |  tELECOM
Zoufalý klient Telecomu se po dlouhé době dovolal na bezplatnou linku (nebyl vyhozen, dokonce ani nebyl rozhovor přerušen).
Dozvěděl se, že reklamace ze 4. dubna 2006 stále není uzavřena. Ochotný pan Kalvár se mnou reklamaci znovu prošel a slíbil, že se do 10 dnů někdo ozve. Připomněla jsem, že účty za Internet Expres ani pokutu za výpověď závazku nehodlám až do vyřízení reklamace uhradit (ostatní položky a paušál platím). Zasílání upomínek podle mne není odpovídajícím řešením situace.
Po cca 45 minutovém rozhovoru jsem už neměla chuť ani sílu řešit situaci s Dial Up připojením. Rozhodla jsem se ignorovat nehoráznost a svévoli Telecomu, s níž mi nastavil jiné připojení, než jsem objednala. Internet basic volno jsem zrušila a 15. nebo 16. května mi Telecom konečně nastaví kýžený Internet 2000 basic.

Pracovníka bezplatné linky jsem informovala, že všechno zveřejňuji v internetu, a že adresu uvedu i ve výpovědi.
Informovala jsem se o dalších poskytovatelích pevných linek s ADSL a internetem, ale 1.200 Kč měsíčně je na mne moc. Levnější ADSL bych mohla získat k lince Telecomu, takže opět žádné řešení. Asi zkusím datovou kartu nebo modem 4G od T-Mobile.

Mezihra POŘÁDKOVÁ

10. května 2006 v 1:34 | ivzez |  MEZihRY
Na přelomu dubna a května jsem blog trochu uspořádala. Úpravě jsem zpočátku nevěnovala dostatek pozornosti, protože vzhledem k problémům, jež popisuji, pro mne bylo důležitější zveřejnit problémy a zkušenosti s ČTc.
U každého příspěvku jsem se bála, že je poslední, že se mi další už nepodaří do internetu dostat. Úprava byla až na druhém místě. Zavedla jsem perex, na úvodní stránce už se nenačítají celé příspěvky (to by ji mohlo trochu zrychlit). Ráda bych také reagovala na komentáře. Přidávám odkaz: Čekání na Godota - další problémy s Telecomem (z jiného úhlu pohledu).

Plánuji: "Jak postupovat při jednání s Telecomem".
Za všechny komentáře děkuji.
Sue, přestože jsem Váš komentář kvůli nepěkným výrazům smazala, odpovídám:
  1. MTU jsem po celou dobu měla a mám nastaveno správně (nechala jsem si zkontrolovat). Poštu nešlo odesílat ze žádné schránky (seznam, volný, centrum, atlas, volný, yahoo ...) kromě schránky u iol - viz 2).
  2. Změna adresy internetové schránky:
    Telecom mi zřídil e-mailovou schránku u iol.cz (jen z ní šlo odesílat poštu i přes ADSL). Iol sice nabízí možnost zřídit až 5 aliasů, ale to není změna názvu. Schránku jsem musela používat, protože poštu nešlo odesílat z žádné jiné schránky.
  3. Stránky rozpracované v internetu -
    Podobně jako tady si vyberete šablonu, můžete použít i vlastní. K tvorbě a úpravě stránek používáte jakýsi "wysiwig-editor". Můžete upravovat CSS a přenést již hotové stránky. Problém spočíval v přenosu obrázků a hotových stránek.
  4. Na čem jsem InternetExpres provozovala - viz Technická mezihra.
  5. Chybu jsem udělat mohla, nejsem neomylná. Nezdá se mi to ale moc pravděpodobné:
    • s chybným nastavením mého počítače by přece nefungovala ani schránka na Iolu
    • proč přes Dial-Up (po odpojení ADSL bez jakékoli úpravy nebo změny nastavení) fungovalo vše tak, jak má??!!